En ny kapten klänning?

by

Enligt de senaste uppgifterna så var det en 35-åring som levde dubbelliv på nätet som fick en 13-åring att ta kasta sig framför tåget. Detta gjorde hon efter att mannen hotat publicera hennes nakenbilder. På hans offentliga blogg agiterar han tydligen mot näthat och trakasserier mot kvinnor. Allt enligt Aftonbladet. Det är så man blir illamående.

Jag försökte ikväll lite tafatt förklara för barnen att de måste säga till min fru eller mig om de någonsin blir utpressade på internet. Det andra alternativet är så fruktansvärt. Jag hoppas de förstod, även om jag är en dålig far som prioriterar fel hela tiden.

Kapten klänning syftar alltså på fd polischefen i Uppsala som på dagtid agiterade för kvinnors rättigheter, men på kvällarna raggade upp tonårsprostituerade med självskadebeteende och förgrep sig grovt på de. P1 Dokumentär har gjort ett inslag om den drabbade tjejens liv som är läs och hörvärt. Del 1 – den fastspända flickan, och del två.

Etiketter:

Kommentera

