Skattevärket

by

Expressen skriver om företagare som trott de ska betala in 8 miljoner i restskatt. Ibland har man tur att man inte läser mer än de översta raderna på papperna. Som att ”kolla innan skatten ska vara betald att du har tillräckligt på skattekontot”. Vilket jag gjorde för några veckor sedan. Varpå jag la pappret åt sidan… på baksidan fanns ett webbexempel, med just det, 8 miljoner i restskatt 😉

Synd bara att jag somnade redan vid kl 20 igår. Glömde fylla i momsdeklarationen så nu får jag väl 1000 kr i böter. Igen. Brukar hända när bokföringshjälpen är på semester. Suck, att jag aldrig lär mig.

Etiketter: ,

2 svar to “Skattevärket”

  1. Jenny Says:

    Min bokföringshjälp gick på föräldraledighet & det året minns jag med fasa även om det var ett tag sen ;). Nu har jag Stina – älskar Stina som håller ordning på alla papper. 🙂

    • Anders Says:

      Oj ja, min huvudkontakt har slutat och nu har jag fått en ny som är föräldraledig… gissa vad som kommer in sent för att jag försöker pricka in dagen hon är där.

Kommentera

