Elefanten i rummet – vasallstaten Sverige

by

Det är en sak jag inte ser, det är som att fumla omkring i januarimörkret i vårt släkta sovrum och skymta lite konturer men inte mer. Jag är lite skrämd av det.

Det skymtar förbi i TPB-AFK, det skymtar förbi i det jag skrev om Palme-mordet och det är relativt tydligt när den svenska finansministern som första åtgärd åker över Atlanten.

Jag känner mig som Neo, lite strax innan det dyker upp en mysko kille och ställer frågan om det blå eller röda pillret. Något är inte rätt.

Vi är inte herrar i vårt eget hus.

Vi är tonåringen som har ett eget rum som vi får städa själva, men bara så länge vi inte skräpar ner utanför, då kommer mamma och skäller. Lite motsträvigt sopar vi det värsta under mattan, för vi vill inte att mamma ska klaga hos pappa… det är vi väldigt rädda för. Väldigt… rädda … för. Så vi sopar lite och får en klapp på huvudet av mamma.

 

Etiketter: ,

Kommentera

