Facebookglömskan vs bloggande

by

Emma skriver och frågar om det behövs en svensk politisk blogosfär. Jag har ingen aning, men jag vet att jag tröttnat på Facebook-glömskan. När man spenderat en timme och kommit på något riktigt bra, kommit till insikt om något nytt som för ens tankar framåt och skrivit ner det samt fått några ytterligare synpunkter och kommentarer. Då är det efter någon dag borta som dolt av en sandstorm i Sahara. Jag hittar inte mina egna inlägg och kommentarer hur jag än försöker. Bara någon dag senare är det ohjälpligt borta, den där tråden som jag kommenterade, var var den, var kommenterade jag? Borta med vinden.

Därför har jag börjat skriva på den här bloggen igen, jag och min omgivning märkte att jag blev allt mer aggressiv. Delvis på grund av arbetsbelastning med 60-80 timmars veckor (det är där man inte är produktiv längre), men även för att jag kände att jag började knyta handen i fickan. Att debattera något på Facebook under några dagar för att sedan se det försvinna så fort någon inte kommenterar på en tråd längre är inte bra för min mentala kreativa hälsa.

Här kontrollerar jag iallafall hur länge mina texter ska finnas. Även om färre läser de, så är det ändå roligare att skriva! Märkligt. Jag som aldrig varit bra med ord!

Etiketter:

Kommentera

