Blondinbella jobbar vidare – webshopp som säljer

by

För att lära mig lite om hur man skriver bloggar så försöker jag följa med Blondinbellas trevliga blogg och nu också hennes Twitter-flöde. Nu senast har hon skrivit några riktigt intressanta saker för oss som gillar nystartade bolag, nya marknader och möjligheterna på internet.

Hon driver sedan ett tag en webshop, Bellme.se, som säljer produkter som hon skriver om på sin blogg. Det är så himla smart att man blir grön av avund för hon verkar lyckas omvandla sitt bloggvarumärke till något som på riktigt omvandlas till köpbeslut och shopping i sin egen butik. Inte längre som bara reklampelare för andras produkter utan hon driver kunder till något eget. Way to go girl! som det heter, eller vad sägs om följande siffror hon släppte på twitter idag:

  1. Dagen efter jag blekt tänderna sålde jag tandblekning för 100 000 på min webbutik, läskigt hur man påverkar i bloggen.
  2. Jobbar med min webbutik Bellme.se. Sålde velourdressar för 150 000 kr på en dag förut, älskar trenderna bloggtjejerna skapar, lättsålt.

Inte nog med det, nu syndikerar hon ett hundratal bloggar för att skapa yterliggare impact. Är det den nya tidens mediamogul vi ser? Vem vet.

En utmärkt förebild för tjejer är hon i mina ögon! Alla unga tjejer borde starta iallafall ett företag eller någon förening!

Etiketter: ,

Kommentera

