Alla vill till bryssel, men få vill ju…

by

Jag var hos frisören idag och vi kom att tala om deras nya snygga hemsida. Det visade sig att de anlitat en webdesigntjej som numera bodde, ja just det – i Bryssel. Vad är det med Bryssel kanske du undrar? Jo, Europas nya maktcentrum finns där. Och så en massa svenskar som likt flugorna kring en sockerbit flockats där. (Som anordnar midsommarfirande, med stång och små grodorna)

Nu finns chansen snart för dig också! Enligt Mattias Bjärnemalms blogginlägg så kommer Amelia snart att söka lämpliga kandidater till sitt kommande kontor i Bryssel. Som vanligt går Piratpartiet sin egen väg och anställer inte påläggskalvarna internt, utan nu ska platserna snart kunna sökas via – just det – arbetsförmedlingen!

Även om Piratpartiets styrelse tycker det är bra att gå med i helt andra partier! (punkt 18) (Hej Erik du gör ett bra jobb! Jag vet!) så hoppas jag att de skriver ner att man bör vara medlem i PP 😉


Etiketter: ,

4 svar to “Alla vill till bryssel, men få vill ju…”

  1. Klara Ellström Says:

    … Eller åtminstone ha en god förståelse för piratfrågorna. Förslagsvis 🙂

  2. Pirat så klart Says:

    Berlin var också ett maktcentrum på 1930:talet. Vad jag kan minnas så fanns det många psykopater som drogs dit. Ett tag i alla fall.

    • Anders Hedberg Says:

      Osökt kommer jag att tänka på en föreställning av Cabaret som jag såg på Norrbottensteatern när min fru praktiserade där. Barnkör i hitlerjugenduniformer. Huga. Och så sången ”Money makes the world go around” förstås.

  3. Webbtjejen i Bryssel Says:

    Ja, heja Frisören och heja Piratpartiet! 🙂

    Hälsningar från webbtjejen i Bryssel som hittade hit tack vare Google Analytics.

Kommentera

