Jag har varit på Forsken…

by

och jag kan inte förstå vad polisen räknar med att hitta i datorerna.

En hacknite för drygt ett halvår sen. Föreläsningar och performance. Mediciner som ökar din hjärnkapacitet. Internet genom wifiantenner byggda av plåtburkar på afrikanska landsbygden. OH projektorer med citat ur Georges Orwells 1984 till live musik. Låsdyrkning. Live chatloggar projicerade på väggen. Någon skriver att jag står i vägen. Jaja. Kurs i Aurdrinoprogrammering. Soff-chattande. Visning av kommande ljudstudion.

Drar mig till minnes rassian mot TPB. Allt i serverhallen togs i beslag. Drar mig även till minnes tillslaget mot Dan Olofsson. Hans inlägg är intressant. Polisen gör ett tillslag när saken kunde retts ut på ett normalt sätt. Forsken är en öppen miljö. Någon är alltid där på tisdagkvällar.

Guilt by association. Bäst att tiga. Men ja, jag har varit där. Och jag har sett varför Malmö är en så mycket mer spännande stad än Lund.

Kommentera

