Dagens skörd (MP vinner städerna och Bodström rymmer till USA)

by

Jag ska erkänna att jag inte vet vem Wetterstrand är, men Johan Norberg skriver på Newsmill om Miljöpartiets framgångar och det är något jag känt i luften. Jag skulle gissa att halva min bekantskapskrets (inklusive trevliga pirater) sympatiserar med miljöpartiets nya linjer. Det finns helt enkelt inte så mycket att haka upp sig på längre.

Dagens chock var väl annars att Bodström flyttar till USA ett tag. Udda, minst sagt. Kanske trivs han inte i politiken. Han har fortsatt jobba som jurist trots riksdagsuppdraget. Skrivit en bok. Partimedlem blev han samma dag som han tackade ja till jobbet som justitieminister och som justitieminister fick han nog mer gjort än någon annan före honom. Det har förmodligen retat en del och det är inte för inte som han gett upphov till uttrycket Bodströmssamhället. Det är faktiskt tack vare hans ministerstyre av rättsapparaten som jag gick med i Piratpartiet. Nåväl, lycka till ”Over There”.

Kommentera

