På med supermansdräkten!

by

Terobi biter ifrån på sin blogg. Läsvärt, vasst och fel 😉 Jag börjar med tröjorna i den här postningen.

De piratlila tröjorna må vara osnygga, osexiga och fula. Men,  jag har märkt en sak!

De har samma effekt som en telefonkiosk har på Clark Kent. När man tar på den blir man oövervinnerlig. Liksom stålmannens superkrafter öppnade den vilken dörr som helst på Almedalen i somras!

Inte bara det. Och  det är här uniform och färgrädslan i piratpartiet går fel och missar – Den inbjuder till samtal om det jag vill prata om. På långt håll ser folk att här sitter, står och går en piratpartist.

Tre gånger har jag haft den på under senaste veckan. På ett cafe, en pub och samma café igen. Tre gånger har grannbordet undrat

– Vad diskuterar ni? (Ekonomistudenter som förundras över att piratpartister diskuterar könskvotering och makstrukturer i samhället)

– Är ni sådana där piratpartister? (Arkitekt med kompisar där diskussionen spann iväg från lagrådets höga kompetens till folkpartiets socialliberala svek och barnuppfostran)

– Piratpartiet, nähh här kan vi nog inte sitta… (Statens Vissamling (!) där jag nu vet att jo, de samlar in musik och visor, men får inte låna ut pga copyrightregler!)

En gång till alltså – På med supermansdräkten och bjud in till samtal. Visa världen att vi finns!

Etiketter: ,

Ett svar to “På med supermansdräkten!”

  1. Gustav Wetter Says:

    Jag håller med! Med ett sådant lapptäcke av människor från så olika bakgrund så blir det nödvändigt med något som alla lätt kan samlas kring och känna igen. Jag tycker att de påstådda nackdelarna med ”uniformen” (nördighet och uniformsfetichism?) vida överglänses av fördelarna!

Kommentera

