Mitt hemliga patentrecept

by

Det pågår en kamp om historieskrivningen för patent. Nyligen hörde jag någon som påstod att patent användes för maträtter av de gamla grekerna! Jodå, i tabell 1 i denna pdf och forskningsrapport(?) hittar vi uppgifterna! Dags att patentera mitt hemliga recept kanske?

Tyvärr läser jag i en dispyt om kopierade texter i kokböcker att recepten i sig inte kan skyddas längre. Det var tydligen inte en så bra idé trots allt att skydda recept på god mat…

För säkerhets skull kommer jag därför inte att publicera mitt egenhändiga recept från studenttiden på kokta hamburgare.  Någon kanske skulle kopiera det. MEN DET ÄR MITT! MITT! MITT!

My precious!

Etiketter: , ,

Ett svar to “Mitt hemliga patentrecept”

  1. Thomas Tvivlaren Says:

    Jisses vad sliten Beatrice Ask ser ut på den där bilden och vad är det för ring hon håller i?

Kommentera

