Vad är en bloggtag? och hur får jag upp min blogg på Live!

by

Vi uppmanar alla att börja blogga och kandidera till provvalet till riksdagslistorna. Här är lite mer info om just det.

Själv slåss jag fortfarande med den här wordpress-historien. För att kunna länkas in på Live! så måste man ha något som kallas taggar. Vad är det? Är det Kategorier? Eller Inläggsetikett? (Och vad är en det i sin tur? något att sätta på gurkburkar?)

Nu har jag hittat ett dokument som kanske är läsvärt, det tar en oändlighet att ladda ner. Här är det, från IIS.

Hmm, fick lite hjälp. Tack Isak. Det är Inläggsetiketter man ska använda. Prova denna länk mot min egen blogg så ser du hur det funkar! 🙂

För er som använder blogger.com som Isak heter det Etiketter.

Enligt Mikal Nilsson ska man sen bara skapa en ticket på utv.piratpartiet.se på ungefär det här sättet. Jag testar och återkommer!

Etiketter:

Ett svar to “Vad är en bloggtag? och hur får jag upp min blogg på Live!”

  1. Mikael Nilsson Says:

    Du glömde den sista detaljen… Jag, eller nån annan i webbgruppen ska ha tid att kolla in din blogg och plocka in den… 🙂

    Ska fixa så fort jag sitter framför datorn.

Kommentera

