Varupinnens vara eller inte vara?

by

Idag fick jag det slutgiltiga beviset! Ni vet den där pinnen som man ska lägga framför eller bakom sina varor, behövs den verkligen?

Den äldre damen framför mig hade lagt den bakom sina varor precis som man ska. Om man ska lägga den framför eller bakom sina varor har diskuterats tidigare så det lämnar vi därhän och koncentrera oss på pinnens vara eller inte vara. (Diskussionen finns på Flashback av alla ställen)

Nå, när damen ska betala så inser hon att halva hennes inköp består av min mjölk och börjar protestera. Damen lovar och svär att hon absolut la dit pinnen efter sin mat, kassörskan lika säker på att den inte var där… själv är jag rätt säker på att jag sett den och att kassörskan nog bara är förvirrad… Kassörskan har iallfalla inte sett pinnen och börjar förtvivlat att stämpla ut damens varor (inte mina). Någonstan där upptäcker jag att den stackars lilla pinnen med Matex-texten på har fastnat på kassaapparatens hörn och gömt sig under några påsar sallad. Allting gott och det är sällan jag hört en kassaörska skratta så mycket trots att kön nu slingrar sig runt godishyllorna och ända upp till tandborstar och tandkräm.

Kommentera

