Hur påverkar man? Blog Action day – Klimatförändringar

by

Efter att ha stirrat på Hello World meddelandet frågade jag runt lite vad man skulle skriva om.

Klara Ellström tipsade om Blog Action day 2009 – Climate Change. Känns som ett lite malplacerat ämne en så här ISANDE KALL oktoberdag. Nåja. jag registrerar mig där… …Oj. Nu har jag skrivit på en motion till Obama att the US shall act against Climate Change… Det gick ju fort. Provar Twitter knappen… Jodå. Det kom upp där också. Och på Facebook!

Nu glider jag från ämnet och får nog byta rubrik, men det som slår mig är att det var väldigt lätt att engagera sig och få mina vänner att inse att jag tagit ställning för klimatförändringarna…. Bara några knapptryckningar och vips!

Det här för mig osökt till en kursbok vi använde i Piratpartiet här i Lund för något år sen.  Påverkan – Terori och praktik.

Ska du någonsin syssla med den här typen av grejer så ska du definitivt läsa den här boken! Den är inte bara bra, den är rolig också! Den är faktiskt lite roligare på engelska, bättre bilder helt enkelt. Den finns också på biblioteket i Malmö ifall ni bara vill kika i den!

Enligt teorin i boken har jag nu tagit första steget till att bli en bättre människa, och jag har till på köpet talat om det för mina vänner. Nu får jag svårt att backa. Allt enligt teorin. Bra jobbat Klara!  Ny miljövänlig bloggpostning kommer därför strax!

Kommentera

