Skoj på Ikea

by

Blev i helgen stoppad i kassan på Ikea.

- Du har mer än 15 varor med dig, säger den unga tjejen i blågula kläder.

- Jaaa…, svarar jag oförstående.

Hon pekar på skylten ovanför. ”Upp till 15 varor”. Jag har faktiskt 10 lådor och 10 lock med mig, så hon har helt rätt.

På vägen hem inser jag det absurdt roliga i situationen även om jag då skämdes för att ha valt fel kassa. Istället för 10 lådor med lock köpte jag 7 lådor med lock. Ikea, detta slit-o-släng möblernas Mecka. De tar nu sitt ansvar för mig som överkonsumerande människa.

Väl hemma berättar jag det för Maria, och hon kontrar glatt med ännu fler förslag. (Ikea, kopiera gärna!)

Kassörskor som vänligt men bestämd upplyser en om att…

… Nej, du har inte råd! (Bra i slutet på månaden!)

… Nej, du kan inte blanda blå kuddar med röda gardiner! (Bra för oss med, hmm… udda smak!)

… Nej, det där tycker inte din fru om! (Marias favorit. Hon kunde knappt sluta skratta efter att ha sagt det.)

Etiketter:

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 54 andra följare

